Mateka

Pokusný web

Kontakt

Ing. Karel Matějíček

Závodu míru 98/88

Karlovy Vary

360 17

 

tel.: 353 564 573

Login Form

<h2>Sraz Tabantů v Bečově</h2>

Při poslouchání rádia Plzeň jsem se dozvěděl, že v Bečově na hradě bude sraz Trabantistů plzeňského klubu. Rozhodli jsme se, že se konečně zajedeme podívat na na podobné nadšence. Bylo krásné počasí a tak nás při příjezdu do Bečova překvapilo náměstí plné lidí, kde jsme neviděli jediné místečko k zaparkování. Při prodírání mezi lidmi nás nějaká paní zastavila a přesvědčovala, že máme jet na hradní náměstí, že nás tam ostatní Trabantisté rádi pustí. Tak jsme se otočili a zamířili na hrad. Brána ale byla zavřená a tak jsem v tom chaosu zastavil kousek před ní u obchodu se suvenýry a šel se zeptat, jestli se tam smí stát. Prodavačka mě ale strašila policisty. Když jsem se bezradně vrátil k autu, potěšila mě manželka oznámením, že mluvila s někým od Trabantistů a ti nás pozvali na hrad. Bohužel jsem nemohl nastartovat. Po chvíli neúspěšných pokusů jsem za velké pozornosti okolních davů rozjel Trabanta na zpátečku z kopce. Dal si říct jen napůl a rozběhl se na jeden válec. S tím se ale do prudkého kopečku ke hradu jelo dost špatně. Nakonec se to za ohromného řevu a oblaků voňavého kouře podařilo a my jsme zaparkovali mezi ostatní. Vylezl jsem zpocený a vyčerpaný fyzicky i duševně.

Od té chvíle se vše obrátilo k lepšímu a my prožili krásné odpoledne. Trabantisté byli velmi příjemní a pozvali nás i na prohlídku zámku. Naše autíčko se stalo středem zájmu. Všichni nadšenci se shromáždili kolem a podrobně hodnotili kvalitu neznámého vozítka. Myslím, že jsme dopadli celkem dobře a vyslechli si většinou slova uznání. Protože během chvilky bylo jasné, že jsou někteří přítomní skutečnými znalci těchto krásných autíček, snažil jsem se zjistit co nejvíce informací. Ze všeho jsem si zapamatoval alespoň několik nedostatků, o kterých jsem netušil. Nejvíce asi vadil nepůvodní volant. Ten dědovi měnil 10. 11. 95 Slatras. Zřejmě nebyl pěkný. Už v zápiskách z roku 88 byla poznámka "11/4 volant po zimě zhrbolovatěl (rez?) = vlhká zima". Odborníci mně vysvětlili, že původní volanty dost praskali a bude asi problém sehnat použitelný kus. Je to určitě pravda, protože od té doby sleduji Aukro a volant se tam skotečně neobjevuje.

Další nedokonalost je například plastový znak na kapotě (má být hliníkový) nebo díry na čele těsně nad nárazníkem, které měly až novější modely. Tyto maličkosti vznikly určitě při opravě v roce 90, kdy byli po nezaviněné nehodě (20. 8. 1990) vyměněny pravý podběh, pravý blatník, kapota, čelo a nárazník. Nárazník byl samozřejmě nový s plastovými rohy a mně vadil nejvíc. Naštěstí jsme s Vláďou sundali z jednoho vraku původní kulatý. Bohužel jsem později zjistil, že je také neoriginální, ale upravený ze zadního. Přesto je mnohem lepší než ten s plastovými rohy.

Poslední z nedokonalostí, kterou si pomatuji, jsou obráceně namontované podložky pod hrnci světel. To jsem z neznalosti zavinil já při kompletaci auta po novém laku. Snad se někdy dostanu k tomu, abych je obrátil.

Jinak se Trabantík líbil a sklízel většinou pochvalné hodnocení. My jsme prožili krásné odpoledne s prohlídkou zámku, relikviáře a okolí. Při zpáteční cestě jsme se ještě stavili u přátel a den zakončili posezením u ohně a opékáním buřtů. Domů jsme se dostali bez problémů pozdě večer.